lördag 27 december 2014

Psykolog?

Julafton var lite knackig. Jag fick gå ifrån vid några tillfällen för att inte de andra skulle se mig gråta. Det blev för mycket med matchande julklappar till hela familjen som vi var med och en tomte som kallade mig och min sambo för mamma och pappa till bonussonen. Jag har varit irriterad på bonussonen och fått dåligt samvete på grund av det och är väldigt lättad nu när han är hos sin mamma. Äntligen kan jag slappna av och vara mig själv helt och hållet.

Det går inget vidare med DHEAt. Jag sover som en kratta. Vaknar någonstans mellan två och fyra varje natt och kan inte somna om. Jag antar att det beror på DHEAt så ska trappa ner till 25 mg så får vi se om det blir lättare. Å andra sidan har jag tidigare haft svårt med sömnen. Jag märker nu när jag har semester att kroppen bearbetar. Jag har fått sår i och på munnen, jag sover dåligt, har mycket huvudvärk och jag känner mig nedstämd. Jag tror att det är dags att leta reda på en ny psykolog/terapeut. Kan någon av er rekommendera någon i Göteborg?  

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig så väl i att kroppen bearbetar när man är ledig. Den här julen har kroppen verkligen inte varit på topp. Jag har svårt att sova, konstant huvudvärk och är otroligt stissig på ett sätt jag inte alls brukar vara. Jag önskar att jag hade någon bra psykolog att rekommendera men det har jag inte. Men om du skulle hitta en superbra så tar jag gärna kontaktuppgifterna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt kontaktat psykologen som är knuten till Nordic, man får ett besök i samband med behandlingarna. Jag tänker att jag får fortsätta gå hos henne om det känns bra. Fast det är svindyrt, 750:- per gång. Hjälp.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera