torsdag 3 juli 2014

Ägglossningstestar



Den här cykeln hade vi tänkt köra utan att göra några ägglossningstester men naturligtvis så kunde jag inte hålla mig och köpte nya tester ändå. Däremot så hade vi, hör och häpna, sex fastän jag inte fått ÄL-utslag i förregår vilket visade sig vara ett smart drag då jag fick glad gubbe igår. Bättre att köra på för tidigt än för sent. Sedan hade vi sex igår igen vilket jag får ge min sambo en stor eloge för eftersom ingen av oss var vidare sugen, jag kom hem sent, sambon var på dåligt humör (skönt på ett sätt att det för en gångs skull är han som är låg) och vi blev ”påkomna” av bonussonen men han lyckades prestera ändå.  Vi har de senaste två månaderna bara haft sex en gång per cykel och det har varit när jag fått glad gubbe. Det är ju underbart hur härligt och spontant sexlivet är under den här processen! Så jäkla ironiskt att det blir så här med tanke på att man egentligen borde vara sugen som sjutton i det här läget och inte, i princip, behöva tvinga sig själv till att ha sex.

Hur gör ni andra som håller på med IVF-försök? Fortsätter ni försöka på egen hand även om chanserna är små? Har ni några tips på hur man lyckas ha ett någorlunda bra sexliv ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar