tisdag 15 december 2015

Kolik

Vi har haft det kämpigt och tror tyvärr att Skrutten har kolik. Tydligen räknas det som kolik om bebisen skriker mer än tre timmar sammanlagt under dagen i minst tre dagar på en vecka vilket han har gjort.

Vi kontaktade Kolikhjälpen och har fått akupunkturbehandling vid tre tillfällen och har ett till inbokat imorgon. Det är lite läskigt att de sticker honom med nålar men om det fungerar så är det verkligen värt det. Det är hemskt att inte kunna trösta honom och veta att han antagligen har ont. Igår var en bra dag, då sov han bra och lugnt, åt som han skulle och grät knappt något, idag är han ledsen igen och under vår promenad fick jag plocka upp honom och bära honom i selen som jag som tur var hade tagit med mig. Han är stressad när han äter vilket får mig att tro att det är magen. Förhoppningsvis hjälper det med några fler behandlingar annars är nästa steg att utesluta mjölkprodukter.

Hittills sover han på nätterna även om han har varit kinkig under dagen som tur är. Oftast vaknar han för att äta två till tre gånger och har ett lite längre sovpass på tre till fyra timmar. Skönt! Men jag längtar efter att få sova en hel natt. Jag trodde inte att jag skulle tycka att det var så jobbigt att inte få sova ordentligt men det gör verkligen kolikdagarna hemska att genomlida. Som tur är så har han också bra dagar och när han ler mot mig är allt glömt. Tills han skriker igen...  

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad fint att "höra" från dig. Jag har tänkt på hur ni har det. Det känns lite konstigt eftersom vi inte känner varandra, menvissa bloggare kommer man nära som läsare.

    Min son är snart 4 veckor nu och gallskek dygnet runt de första veckorna. Efter ett par dagar slutade jag med alla mjölkprodukter och 30 timmar senare slutade han skrika. Det var som en befrielse. Jag äter redan halvveganskt så för mig var det inget stort steg att sluta helt och det syntes tydligt på honom att det var magen han hade ont i. Så om du orkar, testa att ta bort alls mjölkprodukter. Dock kanske man inte ska testa två nya saker samtidigt. Jag har hört mycket gott om akupuktur. han kommer säkert bli mycket bättre av det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag fick nog och slutade med mjölkprodukter också och det är bättre nu. Han är fortfarande kinkig, speciellt när han blir för trött men det är skillnad på skriken och på hur det går att trösta honom.

      Tack för tipset! Och kul att du läser :)

      Radera