torsdag 11 februari 2016

Amning och sömn

Vi var på föräldragrupp igår och jag insåg verkligen då hur mäckigt det är med min amning. Tjejerna där stoppade liksom bara in bebisen under tröjan och så ammades det för fullt, på en helt vanlig kontorsstol och utan att man ens skymtade bröstet. När jag ska amma behöver jag ju flasha loss för att få på amningsnappen som också alltid behöver rättas till flera gånger och jag klarar inte heller av att hålla Knodden ordentligt så att han får tag om jag inte har en kudde att luta honom mot. Nu sitter jag och kikar i ett häfte jag fick på BVC om smakportioner och så. Hade varit drömläge att amma kväll, natt och morgon och sen kunna ge ersättning och gröt resten.

Sen måste jag skryta med att han inatt sov 21-3:30 och 4-8! Underbart. Fast jag kunde ju inte sova ändå i och för sig. Jag kan inte förstå varför det ska vara så svårt att få sova? Antingen kan jag inte somna om efter amning eller så vaknar jag innan Knodden för att brösten värker, jag blir orolig för att han inte har vaknat eller för att han andas märkligt, eller så är det någon annan i huset som väcker mig. Man tycker ju att kroppen borde passa på när det finns möjlighet. Som nu. Nu borde jag verkligen passa på när han sover men istället sitter jag här och surfar. Surfar dock efter bröllopsresor så det är inte helt oangenämt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar