tisdag 2 februari 2016

Utbygge och pengar

Knodden sover. Han är lite snuvig och hostar. Han sov bra inatt men inte lika länge som vanligt och han var svårare att söva. Vanligtvis så ammar jag, han somnar vid bröstet och jag lägger över honom i nästet men inatt blev det upp och bära runt och vyssja innan han blev lugn igen. Jag försöker suga ut snoret med en Näsfrida men det rinner till snabbt igen. Lilla snutten. Han är verkligen det finaste jag har. På riktigt så tror jag faktiskt inte att det finns någon finare bebis än min.

Vi väntar på att få godkänt på vårt bygglov. Som jag längtar. Just nu har inte Knodden något eget rum och alla grejer vi har till honom ligger utspridda lite överallt. I eftermiddag kommer en mäklare hit för en ny värdering inför att vi ska utöka vårt bolån. Det är inte gratis att bygga ut direkt. Aj vad pengar det kommer att kosta. Vi har räknat med mellan 800 000-1 000 000 kronor. Jag tycker att det är läskigt som sjutton att ta mer lån och således ha större utgifter varje månad. Jag är i regel rädd för allt som kostar pengar långsiktigt. Min sambo kikar dessutom på ny bil men bilar är verkligen det sämsta köpet. Å andra sidan så lever vi bara en gång och kanske ska man då passa på att unna sig? Jag tror min sambo och jag är bra motsatser på det sättet, han driver på och jag håller tillbaks så att det blir en sund balans.

2 kommentarer:

  1. Ååååh vad jag känner igen tankarna! Vi står också för att bygga ut. Man får tänka som så att man ökar värdet, men jag förstår - det är hutlösa summor.
    Tack för titten hos mig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, nu är bygglovet godkänt också så nu jäklar!

      Stort grattis här också! Tjohoo!

      Radera