måndag 12 juni 2017

Sjuk

Fy bubblan alltså. Det där med att man aldrig varit så sjuk som när barnet börjar på dagis stämmer verkligen. Sedan jag började jobba 1:e mars och Knodden började på dagis den 10:e april så har jag kanske varit på jobbet tre fulla veckor och de var inte i rad. Jag har haft fyra förkylningar och två magsjukor och Knodden i princip lika många. Är jag inte hemma från jobbet på grund av att jag själv är sjuk så är det för att vabba. Det är ingen ände på det. Det är pinsamt med tanke på att jag börjat på nytt jobb men framförallt så är det otroligt påfrestande och nedbrytande. Det känns som att jag aldrig kommer att bli frisk igen, att jag kommer att vara sjuk resten av mitt liv och alltid vara på gränsen till fullkomligt utmattad.

1 kommentar:

  1. Åh nej vad jobbigt det låter! Kommer ihåg att vi åkte på ett och annat också, men det går över och tillslut har de rätt bra motståndskraft mot alla "dagisbaciller" / Synderskan

    SvaraRadera