torsdag 3 december 2015

Ledsen


Idag känner jag mig ledsen. Sömnbristen tar verkligen på krafterna och vi, min sambo och jag, känner oss alltid stressade med att försöka hinna med saker när knodden sover eller när vi båda två är hemma. En av oss är ju alltid låst med bebisen så vi jäktar oss igenom det som "måste" göras. Till och med när jag får ligga kvar på morgonen och min sambo tar knodden känner jag mig stressad och kan inte sova. Min sambo och jag firade fyra år tillsammans igår och jag älskar honom verkligen men det är tufft nu. Det kändes inte som något helhjärtat firande av vår årsdag tyvärr. Skittrist och sorgligt. Det är nu när vår skatt har kommit som vi ska vara lyckligast. Vi ska gifta oss i september och jag försöker få in lite planering men känner mig ensam och ibland får jag för mig att min sambo inte alls vill gifta sig med mig längre, att jag pushar på med att beställa vigselring och brudklänning. Det känns stressigt som allt annat just nu.  

Men. Nu sover min lilla älskling och jag har stängt av tv:n, satt på musik och ska luta mig tillbaka på soffan och förhoppningsvis känns det bättre efter lite sömn.

3 kommentarer:

  1. inte mår dåligt ... mina böner är med dig .

    SvaraRadera
  2. Det tar tid att vänja sig och komma in i allt! Stressade också mycket i början. Och dessutom har du nog fortfarande mycket hormoner i kroppen som svämmar över ibland och gör det hela än jobbigare. Mitt råd är att försöka lägga ner alla måsten ett tag och försöka vila när den lille sover. Tids nog kommer ni kunna fixa lite mer och få in rutiner. Tills dess, skit i allt som inte är livsnödvändigt!! <3 kram

    SvaraRadera