onsdag 14 oktober 2015

Arbetslös?

Min chef ringde i fredags och meddelade att min chefstjänst mest sannolikt kommer att förhandlas bort och förändringen träder i kraft vid nyårsskiftet. Jag kommer att få en tjänst som en i teamet som jag nu är chef för och min närmsta kollega ska bli min chef. Det är ett och ett halvt år till jag är tillbaka från föräldraledigheten så mycket kan hända innan dess och jag hade själv tänkt söka mig därifrån men det känns helt klart stressigt att tvingas söka nytt jobb under tiden jag är mammaledig. Jag har kvar min tjänst som sagt men inte fasen tänker jag gå tillbaka till en sämre tjänst än den jag har i dag. Fasen vad tröttsamt. En vecka tog det för min chef att plocka bort mig. Och så ringer hon och berättar innan jag ens hunnit få barn, som om man inte är stressad nog.


3 kommentarer:

  1. Fy fasiken så dåligt! Du har massor av annat fint och omtumlande framför dig, tänk inte på jobb förrän det är aktuellt igen. Dessutom kommer du ha nya erfarenheter som du har nytta av när du ska ut i arbetslivet igen ;) kram Synderskan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och hon var så himla flummig och otydlig när hon ringde så jag fick ställa massa frågor innan jag förstod vad hon egentligen menade. Hade jag inte gjort det hade jag nog inte ens förstått att min tjänst försvinner.

      Jag kommer förmodligen släppa detta så fort jag får se min lilla knodd och hoppas komma på något fantastiskt att göra under min ledighet.

      Läste att du också funderar mycket på vad du ska göra. Du kommer nog att komma på något skitbra!

      Kram

      Radera
    2. Ja, herregud, vet inte riktigt vad jag håller på med :) men det här är bland de värsta jag hört, alltså i dåååålig hantering av anställda, kanske kan du bestrida detta på något sätt? Om du orkar kan du kräva avgångsvederlag eller nåt? / Synderskan

      Radera