söndag 25 oktober 2015

Han är här!

Den 20:e oktober klockan 8:28 kom världens finaste bebis till världen. Han vägde 3355 gram och var 49 cm lång.

Det är mycket blandade känslor nu. Vi stannade kvar på Varbergs BB till igår och det känns lite läskigt att inte ha en knapp att trycka på för att få hjälp av en sköterska. Han mumsar på brösten hela tiden känns det som och på nätterna får han inte riktigt ro så vi har gett lite ersättning de tre senaste nätterna men han verkar inte vilja sova mer för det. Mina bröst gör ofantligt ont så det tar dessvärre emot att amma utan att få pausa men det bör lätta snart.

Innan han kom så tänkte jag att det inte kan stämma att man inte får tid till något annat men så är det verkligen. Allt kretsar kring att få honom nöjd så att han sover en stund känner jag.

Den bästa stunden är när han ammat klart och ligger och plirar på mig med sina mörka fina ögon. Då svämmar mitt hjärta över av kärlek. Äntligen är han här!  

11 kommentarer:

  1. Välkommen till världen och bra jobbat! Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Underbart! Världens största grattis!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Å, jag känner precis igen din beskrivning av den där första tiden... det var dessutom precis ett år sen för oss... härligt men läskigt och ganska jobbigt... det blir bättre!

    SvaraRadera
  4. Varmaste Grattis hälsningen! :)

    SvaraRadera
  5. Grattis, grattis, grattis!

    Jag hoppas att ni får en fin första tid tillsammans. Min första tid med min lille H var ganska tumultartad och svår. Om det skulle bli jobbigt kan jag rekommendera att läsa den här;
    http://www.scarymommy.com/why-didnt-anyone-tell-me-about-the-darkness/

    Fast, som sagt, jag hoppas verkligen att ni kan mysa istället!

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till sonen!! <3 Haha jag känner igen mig, innan kunde jag inte i min vildaste fantasi förstå när folk sa att man inte hinner något! Och att brösten gör förbannat ont i början... Men så underbart, kärleken växer hela tiden. Kram och grattis igen!!

    SvaraRadera
  7. Åh grattis Kakan!! Kram Pia

    SvaraRadera