torsdag 1 oktober 2015

Han ligger fortfarande i säte

Vi var hos barnmorskan igår och dessvärre låg knodden kvar i säte. Vi bokade in ett vändningsförsök nästa torsdag på Varbergs förlossning. Nu vill jag att tiden ska gå snabbt så att jag får reda på om det lyckas och om det blir kejsarsnitt eller inte. Jag kommer på mig själv med att hoppas att det blir kejsarsnitt och funderar på om det till viss del beror på att jag då vet när han kommer. Jag har ett stort kontrollbehov och det är tufft att inte veta när jag ska bli mamma.

Jag fick frågan häromdagen om jag längtar efter bebisen. Jag fick erkänna för mig själv att jag inte gör det. Det är för svårt att greppa att jag ska få ett barn, att jag ska bli mamma. Jag kan inte begripa det, det är för stort.

3 kommentarer:

  1. Hoppas vändningsförsöket går bra! Eller i och för sig, om du hellre skulle vilja att det blir snitt kanske jag inte ska säga så ;)

    Jag slutade jobba 4 veckor innan bf och jag kände mig inte redo för bebis ankomst förrän kanske en vecka innan. Allt kändes väldigt läskigt och surrealistiskt. Så till sist kom jag till den där punkten då jag verkligen inte ville vänta eller vara gravid längre. Hoppas du också kommer hinna känna så innan bebis kommer! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har fått ett datum för planerat snitt nu, hoppas jag hinner känna mig redo tills dess!

      Kram

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera