måndag 30 juni 2014

Jag vill hoppa av karusellen



Jag känner mig fortfarande ledsen. Och trött. Vi hade besök hela helgen, av det nyförlovade paret. Jag trodde att de skulle åka vid lunch eller senast på eftermiddagen i går men de stannade ända till klockan halv nio igår kväll vilket inte alls var vad jag kände att jag behövde den här helgen. Mitt behov av att vara ensam och ta det lugnt är stort nu och idag känner jag mig gråtfärdig igen. Tanken på att vi får bonussonen på onsdag och allt vad det innebär men skrikande vilda barn och extra städ och matlagning känns så jobbigt att jag inte vet jag ska ta vägen. Jag vill flytta till en öde ö och bara vara själv. Jag vill inte behöva tänka på att mitt humör går ut över någon annan för det ger mig dåligt samvete på toppen av allt.

Jag sitter i kontorslandskap på jobbet och jag reagerar på att höra andras röster hela tiden, det kryper i kroppen på mig. Jag vill så gärna ha lugn och ro.

Jag hade bestämt mig för att vara positiv inför det här försöket men det känns snarare som att jag håller på att klappa ihop fullständigt. Det mesta bottnar antagligen i en rädsla för ett ytterligare misslyckande. Och stressen över att jag ska försöka vara positiv eftersom negativ stress påverkar just negativt. Jag blir tokig på den här karusellen. Jag vill inte fortsätta åka. Jag vill hoppa av.

6 kommentarer:

  1. Tråkigt att läsa att du känner så, hoppas du hittar lite tid för vila och uppladdning. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia, det känns lite bättre idag. Det går verkligen upp och ner...

      Kram

      Radera
  2. Så där har jag känt många gånger, att jag vill hoppa av. Stanna i sängen alternativt köpa en enkel flygbiljett ut i världen bara för att komma bort. Men jag har tagit mig upp varje gång. Jag har också stort behov att vara ensam och få lugn och ro. Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man tar sig upp varje gång men det är så jäkla tufft när man är på botten. Man ser inget ljus även om man rent rationellt vet att det blir bättre. Skönt att kunna skriva av sig här med risk för att ni som läser tycker att jag är värsta tråkmånsen....

      Jag ska försöka ställa lite högre krav hemma på att få lite lugn och ro.

      Kram

      Radera
  3. Jag vet hur du känner. Att behöva sätta upp en fasad tar mycket energi. Ibland kan det vara till hjälp, men ibland inte, man blir bara ännu ledsnare. Yoga var till stor hjälp för mig när jag mådde som sämst. Men gäller att hitta en lärare som förmedlar även den själsliga biten, eller en bok som beskriver den. Har du läst Eat Pray Love? Den fick mig på fötter i ett mörkt ögonblick. Kram /Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har funderat på yoga, tar emot lite efterrsom jag har så dålig rygg (stelopererad) men kanske ska ge det några försök...

      Läst boken men det var för ett tag sen. Filmen var ingen höjdare dock, den såg jag för ett par veckor sen.

      Kram

      Radera