tisdag 7 april 2015

Inget ultraljud

Jag fick inget ultraljud idag heller. Det är då fan att det ska vara så jäkla svårt att få till ett sådant! Lyckades få en tid imorgon men det känns ju sjukt frustrerande att sitta vägg i vägg med en ultraljudsapparat men ändå inte kunna få kika på hur det ser ut. Det tar ju bara ett par minuter! Jag får helt sonika ge mig till tåls och jag känner mig lugnare igen nu eftersom det inte kommit något mer blod och ju mer jag tänker på det ju mer säker blir jag på att det var blod utifrån. Jag torkade mig två gånger och det var vid andra "torken" som jag såg en liten millimeter rosa på pappret. Jag måste tro att det var blod på grund av att jag är på toaletten och torkar med hårt papper stup i kvarten, annars blir jag tokig. Och inget mer blod och inga kramper och brösten känns fortfarande ömma. Så, allt är bra. Det måste det vara.

2 kommentarer:

  1. Det låter som allt är bra, försök hitta tillbaka till ditt lugn. Och om inte, banna dig inte. Flyt på vågen bara. I Sverige är man väldigt restriktiv med UL då man inte kan utesluta att det kan ha negativ effekt på barnet. I Spanien gör den privata vården väldigt många och min mamma som är sjuksköterska rådde mig att inte göra så många. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror också det innerst inne men ska bli skönt att få kolla upp det idag.

      Jag har också hört att det kan vara farligt så sen får jag ta och lugna ner mig. Efter vecka 14 kan man höra hjärtljud och det är ju dem man är ute efter så det blir bra.

      Kram

      Radera