måndag 13 juli 2015

24+6

Jag har verkligen fått provsmaka på semesterkänslan den här helgen. Vi åkte och hälsade på vänner i deras sommarstuga och solen sken, havet var vackert och det var väldigt få moln på himlen. Vi har grillat, solat, läst böcker, shoppat, åkt på båtutflykt och pratat. Underbart! Ni ser på bilden vilken fantastisk utsikt vi hade. Vi hade samma känsla när vi hälsade på förra året också och måste nog göra det här till en årlig aktivitet. Vi vände lite på dygnet, eller ja, istället för att lägga mig klockan 21-22 blev det klockan 1 så det var inte helt behagligt att gå upp klockan 6 i morse. Men nu sitter jag här och räknar ner dagarna. 4,5 dagar till semester!



Vi börjar semestern med en tripp till hufvudstaden för att hälsa på vänner och gå på Skansen och Gröna Lund. Bonusen är med oss vår första semestervecka.

Jag mår bra! Magen knasar lite ännu men jag känner mig inte tung eller svullen och jag blir lika glad fortfarande när bebisen rockar loss i magen. Här är ett kort på hur det brukar se ut på morgonen när knodden väljer sida att chilla på. Man ser också, vad jag tror är, var livmodern slutar.


6 kommentarer:

  1. Du har mycket att se fram emot! Vi har precis kommit hem med vår lilla tjej <3 En dag före bf kom hon, allt gick väldigt snabbt. Hann inte ens få bedövning men det gick bra ändå! Så jäkla häftig upplevelse du har framför dig! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh! Stort grattis! Vad härligt! Och skönt att allt gått bra. Berätta gärna mer om förlossningen. Hur lång tid tog det? Gick vattnet eller hur visste du att et var på gång? Spännande att få höra mer.

      Kram

      Radera
  2. Tack snälla!! ❤️
    Klart jag kan berätta. I fredags morse vaknade jag kl 7 med kraftig typ mensvärk. Vid lunch klockade jag värkarna och de kom med 3-4 min mellanrum och varade i en minut. Vid tretiden lossade slemproppen och värkarna kändes mer och mer.
    Vi fick åka hem första gången vi åkte in i fredags kväll, bara öppen 1,5 cm. Fick en sovdos med Bricanyl. Men väl hemma gick det undan! Bricanylen hjälpte ingenting, efter två timmar hemma med outhärdliga värkar och dessutom krystvärkar som tryckte på så vattnet gick, fick mannen ringa in och säga att vi måste in. Jag hade öppnat mig tio cm på typ två timmar! Bara att börja krysta här. 02.54 kom hon!!! 💞 3300 g och 49 cm lång och helt perfekt!! Ingen bedövning för mig, enbart lite lite lustgas, helt sjukt!!! Gick bra 😊 Sprack bara lite i ena blygläppen. däremot hemorrojderna... AJ! 😳 Alicia heter hon förresten! Du har något häftigt att se fram emot!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Vad bra att det gick så smidigt ändå! Hoppas att det blir likadant för mig :)

      Menar du att du fick hemorrojder av förlossningen eller hade du sedan innan som gjorde ont under förlossningen?

      Grattis igen! och Alicia är ett jättefint namn.

      Kram

      Radera
  3. Håller tummarna för att du får en smidig förlossning. Smärtlindring under värkarna är nog dock rätt skönt om man hinner få!

    Jag hade problem med hemorrojder till och från under graviditeten pga hård mage av alla Niferex. Det blev värre efter krystandet (märktes ju inte förrän efter förlossningen). Nu kör jag med Xyloproct stolpiller. Helt ok ändå när man trycker tillbaka dem ;) Och det går över för de allra allra flesta!!

    Nu börjar vi få kläm på amningen också. Ser ut som om jag opererat brösten, helt galet vad spända och stora de blev. Ett tips när du ska köpa amningsbh (om du tänkt amma vill säga) är att ta till storleken rejält!!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok. Jag är lite orolig över hemorrojder med tanke på att jag varit trög i magen sen vecka 12 typ. Vi får se hur det slutar...Inte märkt något ännu.

      Vad bra att amningen verkar fungera! Jag har köpt en amningsbh redan i Large, den kanske blir för liten med tanke på att jag har F-kupa som det är. Vi får se men tack för tipset!

      Kram

      Radera