tisdag 14 juli 2015

Vecka 26

Plötsligt fick jag en hel natts sömn utan att behöva gå upp och kissa en enda gång! Så himla skönt. Som om det vore för att kroppen ville fira att jag går in i vecka 26.

Idag har jag gjort en inbjudan till ett begagnat-kalas för mina vänner. I stället för en babyshower så har jag bjudit in tjejerna så att de kan få bli av med sina begagnade bebisgrejer och på så sätt få vad jag själv behöver när bebisen kommer. Jag tänkte inte göra något stort av det utan det blir fika på en lördagseftermiddag i början på september. 

Nu är magen så stor att jag väldigt sällan känner mig hungrig. Maten får inte plats. Jag blir proppmätt så fort jag äter vilket inte är helt angenämt. Men kanske bättre det än tvärtom?

Den här veckan kan man börja få bristningar enligt gravidappen. Jag har inte märkt av några ännu och fortsätter att smörja med mandelolja varannan dag och Bio-oil varannan även om det tydligen inte ska hjälpa då bristningar tydligen beror på hormonerna.

Jag har gått upp 5 kilo nu. Det är jobbigt och lite ångestladdat att gå upp i vikt tycker jag även om det beror på att jag är gravid. Många år av viktångest släpper inte så lätt. Men 5 kilo är inte så mycket  och enligt barnmorskan ska jag försöka ligga på minst 10 kilos viktuppgång vid BF så jag försöker att inte tänka på det för mycket. Kanske hade kunnat dra ner på glasskonsumtionen dock ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar