onsdag 11 november 2015

Läker

Fysiskt så börjar kroppen läka efter kejsarsnitt och graviditet men det känns fortfarande. Jag har kvar stripsen på såret. Mest för att jag inte vågar dra bort dem men också för att jag tror att det kommer att göra ont att ta bort dem. De får trilla av när det är dags tänker jag och kanske blir också ärret finare om det hålls på plats så länge som möjligt? Över såret är det fortfarande en svullnad och det känns inte skönt när jag kommer åt det eller när Skrutten råkar sparka på mig. Jag går fortfarande i mjuka byxor som inte sitter åt men längtar efter att få ha normala kläder igen.

Jag tar kortare promenader med vagnen varje dag men orkar inte gå så långt utan att bli trött i ljumskarna, jag antar att det är bäckenet som drar ihop sig. Foglossning alltså fast åt fel håll!

Jag märker också av i ryggen alla timmar av amning. Jag är trött mellan skulderbladen. Någon som har någon bra övning för att slippa ontet?

Mina bröst och bröstvårtor är fortfarande ömma men det är mycket bättre än de två första veckorna tack och lov. Jag sover med amnings-bh men hade gärna sluppit för det är inget vidare skönt. Hur gör/gjorde ni? Och jag har hört att man ska nypa åt den ena bröstvårtan om den läcker när man ammar på den andra men hur länge ska man knipa åt? Under hela tiden man ammar eller bara precis i början?

Jag blir alltså bättre och bättre i kroppen men inser nu i efterhand hur påfrestande det faktiskt är att bära ett barn och sen dessutom genomgå en stor bukoperation. Det går inte att bli återställd på en dag direkt.

1 kommentar:

  1. Tummen upp till dig . Väl skriven tips och väl beskrivna . IVF Center i Indien har blivit den mest framstående förfarande för att förbättra fertiliteten .

    SvaraRadera