tisdag 24 november 2015

Upp och ner

Jösses vad beroende jag är av sömn känner jag. Om jag inte fått sova på natten blir hela dagen skit. Som igår. Noll och ingenting fick jag sova kändes det som. Sen gick allt åt helvete. Det läckte kiss som lillen antagligen legat i en stund innan jag upptäckte det, jag bytte och så läckte det igen. Kan jag inte ens byta en jävla blöja?! Fick googla för att se så att jag gjorde rätt.

Sen skulle jag ner i extrafrysen som vi köpte och ställde i källaren och som jag fyllt med köttfärssås, köttfärspaj och korv stroganoff inför Knoddens ankomst, för att upptäcka att någon jävla idiot dragit ur kontakten (för andra gången!) så att allt tinat och är förstört. Kontakten måste ha dragits ur i fredags när min sambos arbetskamrater jobbade med något i källaren och eftersom detta är andra gången det händer så vågar jag inte chansa på att maten går att rädda.

Knodden vägrade också att sova på hela förmiddagen så jag fick ingen som helst tid att pusta ut och fixa något att äta utan satt mest och grät. Då kom tankarna om att min mjölk inte räcker till, att vi aldrig kommer att få till amningen utan amningsnapp och att min mjölkproduktion kommer att avstanna. Detta passade även min kära mor på att ta upp när vi talade i telefon precis efter att jag sagt att jag är så trött och skör och inte orkar med några pekpinnar. Jag blev så arg att jag lade på luren.

Sambon kom tack och lov hem efter lunch och gav mig två timmars sömn och det hjälpte direkt. Kvällen kändes såpass mycket bättre att jag till och med tog ett glas vin.  

Inatt har knodden sovit gott vilket innebär att allt genast känns så mycket bättre. Nu sover han igen. Murphys lag. Och jag ska iväg på mammaträff! Det ska bli spännande att själva ta oss ut och åka bil. Undrar om jag till och med kan få till att göra lite ärenden? Det kommer förmodligen gå alldeles utmärkt med tanke på att vi har fått sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar