torsdag 19 november 2015

Skitamning

Göta Petter vad vi kämpar med amningen. Det är som att vi är nybörjare igen. Brösten gör lika ont som de första veckorna och jag har ingen lust alls att amma. Jag vet inte hur mycket jag orkar kämpa för att han ska ta bröstet utan amningsnappen. Ofta får min sambo hjälpa till att hålla bröstet i ett hamburgergrepp och det är de gånger vi lyckats få till ett bra suggrepp men på natten och när sambon jobbar så går det verkligen inte att få till. Skrutten blir så ledsen till slut att jag ger upp. Jag får kanske lägga ner att få honom att suga utan amningsnapp för som det känns nu vill jag inte amma alls eftersom det gör så jäkla ont. Jäkla amningsstrulskit.

7 kommentarer:

  1. Åh vad drygt! Själv hade jag önskat att någon sagt till mig att försöka fokusera på det som är bra och det som faktiskt funkar.

    Du kan amma med amningsnapp. Hurra för det :) om du och bebis inte tycker att det är ett problem med amningsnappen är det väl ingen brådska att ta bort den. Grejen är ju att saker och ting ska funka för Dig och din Bebis ju : ) Det finns egentligen ingen anledning att ändra på saker som funkar bara för att rätta sig efter något ideal som andra bestämt? Varför addera onödiga krav och projekt när det är en stor omställning i sig att lära sig att leva med sitt barn? Det ligger i själva sakens natur också, att det är omöjligt att nå upp till ideal...Önskar att vi nyblivna mammor kunde få lite pepp någon gång ibland, att det faktiskt är vi som är experter på våra liv och våra bebisar! Herregud, vi gör ju vårt bästa! Heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du helt rätt i! Varför ändra på något som fungerar? Vad trött jag är på alla jäkla pekpinnar på oss nya mammor. Tack för peppen!

      Radera
  2. Håller med synderskan. Funkar det med amningsnapp så kör på det. Jag tycker BVC är helt värdelöst, det är säkert viktigt att fånga upp föräldrar som behöver extra stöd men för de flesta kan de ta sina råd och stoppa upp nånstans. Såg att du skrev om nackträning i ett tidigare inlägg. Det är väl få barn som inte klarar att hålla uppe huvudet oavsett om föräldrarna tränat dem eller inte. Det kommer av sig själv. Samma med sova i egen säng och äta vanlig mat. Hur många 15-åringar vill ligga och sova med mamma o pappa och de flesta vill inte ha en nappflaska med mjölk utan en flaska Cola. Ta det lugnt, skit i BVC och njut av bebis:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du har helt rätt. De kan stoppa upp sina råd nånstans!

      Radera
  3. Håller med ovanstående. Man behöver inte sluta med amningsnappen. Och hamburgergreppet körde jag alltid med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får inte till det med hamburgergreppet när jag samtidigt ska hålla i bebisen. Men det kommer kanske med tiden. Som jag också tror att det gör med att sluta med amningsnappen. Eller hoppas iaf...

      Radera
  4. Håller med ovanstående. Man behöver inte sluta med amningsnappen. Och hamburgergreppet körde jag alltid med.

    SvaraRadera