torsdag 7 januari 2016

Cellprov

Jag blev kallad på cellprovstagning under graviditeten. Man ska tydligen inte göra cellprov då så jag fick åka och göra det idag istället. Hugaligen. Jag har verkligen fått fobi för gynundersökningar. Jag spände mig så mycket att det gjorde skitont. Att slemhinnorna är så torra nu när jag ammar och att barnmorskan inte kunde använda särskilt mycket glidslem på grund av risk att förstöra provet hjälpte inte till heller. Nu hoppas jag verkligen att det är rejält med tid till nästa gång jag behöver göra någon gynundersökning. Jag fick flashbacks till senaste ägguttaget som var en riktig pärs. Det var naturligtvis värt det eftersom jag fick Knodden på grund av det. Jag har gjort fem stycken ägguttag och det blev värre och värre varje gång tyckte jag, förmodligen eftersom det innebar en sådan psykisk press. Jag är så glad att det är över.

2 kommentarer:

  1. Find the best collection of the ivf centres in India from the best list of ivf centres. Just visit here: IVF Treatment in India

    SvaraRadera
  2. Thank you so much for providing such a raw and inspiring story. I appreciate your work.

    SvaraRadera