lördag 16 januari 2016

Oförändrat läge i bonusfamiljen

Jag trodde, eller hoppades, att relationen med min bonusson per automatik skulle bli bättre sen min son kom och blev hans bror men så är dessvärre inte fallet. Känslorna är likadana och dessutom så har det nästan blivit jobbigare nu för när bonussonen är här rubbas de rutiner vi har på de veckor han inte är det. Plötsligt blir det att alla lägger sig senare och min sambo som sover i bonussonens rum när han är borta sover istället på soffan. Små grejer kan tyckas men det stör. Det är kanske så jag kan sammanfatta hela vår relation egentligen. Att han stör mig och det liv jag vill ha. Det är så jävla sorgligt att jag känner så här men jag har gett upp hoppet om att känslorna kommer att förändras. Det har gått mer än fyra år nu och det blir inte bättre. Jag har testat det mesta. Jag har gått i terapi med olika slags terapeuter, jag har försökt påverka min sambo, jag har försökt prata med sambon och bonussonen, jag har försökt prata med bonussonen. Ja, jag tycker att jag har försökt det mesta men det blir inte bättre. Det som är kvar är att acceptera läget så det ska jag försöka göra nu. Jag tycker att det är jobbigt och mitt liv är inte som jag vill att det ska vara varannan vecka men det är ändå värt det. Man kan inte få allt...

2 kommentarer:

  1. Ååååh vad jag känner igen dina känslor när jag levde i en bonusfamilj. Jag minns hur jag då också trodde att allt skulle bli lättare när vi väl fick ett eget barn. Nu blev det inte så för vår del, vi separerade och jag lever idag i en ny relation utan bonusbarn. Bara vi två som hoppas på att få bli tre snart. Jag förstår vad du menar helt klart och som du skriver i slutet av inlägget - har man testar allt så är det bara acceptans som är kvar. Man får försöka fylla på med annat och låta det ta så lite energi som möjligt. Lättare sagt och skrivet än gjort, jag vet. Jag vet hur jag kämpade kämpade kämpade... Står skriver i min blogg om du skulle få tråkigt någon kväll och vill ha en aha-igenkännande faktor!
    Stor kram till dig, hoppas att det snart kommer kännas bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att ni separerade. Och hoppas ni blir tre snarast! Jag ska kika på din blogg.

      Kram

      Radera