torsdag 3 juli 2014

Alkohol eller inte?



Hur känner ni inför alkohol under processen? Dricker ni fram tills ruvning eller har ni slutat helt? Jag har svårt för att inte kunna ta ett glas när jag känner för det, eller för den sakens skull faktiskt festa till det rejält då och då. Inte under ruvning dock, de två första försöken drack jag inte alls, sista försöket ett glas vid två tillfällen och under sprutperioderna har jag också tagit det väldigt lugnt, ett glas då och då men emellan försöken menar jag. Då vill jag försöka leva som normalt vilket som sagt innebär att dricka när jag känner för det men jag har det senaste börjat får dåligt samvete eftersom jag tänker att jag inte borde dricka alls för att det kan påverka.

Vad tänker ni?

9 kommentarer:

  1. Under själva försöken är jag sparsam som du, nu när vi väntar har jag levt som vanligt... Vet inte heller vad som är bra eller inte men måste få lite "luft" och vara lite normal.. /pia

    SvaraRadera
  2. PS har så himla svårt att kommentera på din blogg rent tekniskt. Så ledsen att jag kommenterar så sällan... p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, vissa verkar inte dricka alls... Får lite ångest av det och känner att jag gör fel men man gör ju som man vill. Jag vill inte själv spä på stressen genom att inte bete mig som jag brukar känner jag.

      Jasså? Vad är det som är svårt?

      Radera
    2. Nu gick det bra nedan :-) Fylla i koderna, har inget google konto så kommenterar som anonym och då ska man fylla i olika koder som är lite svårlästa! Men det verkar gå bättre o bättre :-) Pia

      Radera
  3. Jag testade att inte dricka alls, men inte blev jag på smällen för det. Drack sedan måttligt, aldrig mer än två glas på samma gång utom möjligen någon gång under mens. Min läkare sa att forskning visat att måttlig alkoholkonsumtion kan vara gynnsamt, antagligen för att folk som dricker blir mer pilska :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det nog, måttligt är bäst! Frågan är bara hur måttlig jag egentligen är när det är semester....

      Radera
    2. Om du ändå ska köra IVF till hösten kan du väl försöka koppla bort det nu på sommaren genom att dricka omåttligt och äta mögelost, det tycker jag låter som en bra semester + att man liksom tar en väldigt tydlig paus från barnalstrandet. Det gjorde jag i julas och det tror jag vi behövde/ salt

      Radera