tisdag 1 juli 2014

Kan andas igen



Det kändes lite bättre igår när jag kom hem och hittills idag även om jag inte fått sova i natt heller. Jag vaknade av hejdundrande åska vid 3:30 och kunde inte somna om efter det. Men som sagt så känns det i alla fall lite lättare nu.

Igår när jag kom hem somnade jag på soffan en stund och sen gick vi på en promenad till affären och hämtade upp två par skor som jag beställt på nätet och lite shopping mår man ju alltid bra av J. Sedan påtade jag lite i trädgården, planterade tujor på framsidan och sådde lite gräs där det behövdes. Försökte innan jag somnade att tänka på saker jag är tacksam över och det finns en del. Bland annat så är jag tacksam för min fina sambo som orkar med mitt jäkla berg- och dalbanehumör och alltid är lugn och trygg, mitt hem, min mamma och bror, att det snart semester, att jag har ett välbetalt jobb (även om jag tycker att det är tråkigt), att jag lever och är frisk och att jag har många fina vänner omkring mig. Det är inte illa!

Skönt att kunna andas lite lättare igen.

6 kommentarer:

  1. Jobbigt med dippar, men skönt att du mår bättre, jag hejar på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skönt att ha en hejarklack. Och jag är så gad för din skull, men lite ledsen för min egen. Du vet du hur det är.

      Kram

      Radera
  2. Skönt. Tacksamhetsknepet är bra. Det kan få en ur den värsta ångesten och hjälpa en att andas igen. Kram /Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker komma ihåg att köra på den. Lättare när man känner sig okej än när man är låg dock.

      Kram

      Radera
  3. Jag är dålig på att känna mig tacksam över det som är bra i mitt liv. Har så lätt för att gräva ner mig och tycka att allt är skit... Det är verkligen svårt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag med men försöker verkligen. Nu har jag fått med min sambo på det här så vi påminner varandra och i helgen hade han faktiskt kört "övningen" med sina vänner på en förfest. Haha.

      Radera