torsdag 10 juli 2014

Spraystart Suprecur



Jag fick tid hos en gynekolog på Carlanderska, den som du tipsade om PiOmiO! Det verkade helt klart vara så att de på Kvinnokliniken hade tagit över min gamla gynekologs patienter för de sa att de inte tog emot några nya patienter men tog emot mig. Jag hade i alla fall inte slidkatarr utan den här gången var det svamp. Jäkla underliv till att hålla på! Men jag slipper penicillin. Skönt!

Igår meckade jag ihop mina sprayflaskor och ställde klockan på 6, 14 och 22 för tredje gången och det kändes jobbigt. Det känns tungt att sätta igång igen vilket i sig kändes jobbigt för jag vill ju vara hoppfull och glad och inte bara associera sprayandet med negativa känslor och besked. Men idag känns det lite mer hoppfullt igen. IVF-karusellen är igång.

6 kommentarer:

  1. Nä men va bra! Var det på carlanderska nu då eller var de i lokalerna i nordstan?
    Skönt att påbörja behandling! Jag mår som allra bäst när jag är mitt i behanling med spray och sprutor..konstigt nog. Och jag saknat det enormt. .känns på något sätt att man står i centrum då!
    Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låg i Carlanderskas lokaler, Kvinnokliniken. Mysig lokal och bra och noggrann gynekolog som tog sig tid att lyssna på vad jag hade att säga. Kändes också som att de hade lite extra koll på IVF-grejer med tanke på att de ligger vägg i vägg med Fertilitetscentrum.

      Jag går på semester imorgon och då känns nog det mesta bra igen :)

      Kram

      Radera
  2. Jag har ju bara IVFat en gång men jag hade så dubbla känslor, först jätteorolig för att jag inte skulle få starta och sedan när jag fick klartecken var jag helt knäckt över att jag var tvungen att göra det, till skillnad från alla runtomkring mig./salt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knäckt för att du var tvungen och inte kunde får barn på "normalt" sätt eller för att du var rädd för hur det skulle vara (med rädsla för att det skulle göra ont mm) att göra det?

      Det är nog sant att de flesta blir glada för att det väl är dags för det är ju en chans att man blir gravid men när man gjort det några gånger som blir man också rädd för att återigen bli besviken. Finns inga rätt och fel i hur man känner i den här karusellen men det är helt klart det jobbigaste jag har varit med om känslomässigt. Man får ju inget slut på det hela förrän man blir gravid vilket verkar ta en evighet. Kontrollförlusten är väldigt svår.

      Hur blev utfallet på din IVF? Hoppas på bra!

      Radera
    2. Knäckt för att det blev tydligt att jag inte kunde på naturlig väg, och för att jag var orolig för hur hormonerna skulle påverka mig. Men det gick bra, hittills. Jag är i 10e veckan nu. Mår inte så bra rent fysiskt med illamående och magkatarr super delux, så jag går inte runt på rosa moln, men jag klagar verkligen inte heller. Håller tassar och tår för att det är er tur denna gången! /salt

      Radera
    3. Mm, det kan jag förstå...

      Underbart att du blev gravid! Hoppas ilamående och magkatarr går över snarast så du får njuta av sommaren!

      Jag med!

      Kram

      Radera