måndag 28 juli 2014

Bättre nu!

Nu är jag tillbaka i stan, vi har varit i Stockholm i några dagar för att gå på 50-årsfest. Jag var lite orolig för hur det skulle gå att vara på fest med många nya människor men humöret har förbättrats betydligt så det har gått bra! Jag är fortfarande lättirriterad men inte deprimerad. Så himla skönt. Jag har dock en liten aning om att "depressionen" har haft med bonussonen att göra och nu får vi honom igen på onsdag så vi får se hur jag känner mig i slutet på veckan. Jag har pratat om relationen till min bonusson innan här och jag ska tillbaka på samtal nästa vecka hos tjejen på Familjestöd. Jag blir helt klart mer irriterad över hela situationen med min bonusson när jag håller på med ett IVF-försök, jag påminns mycket om att han inte är min (och hur otacksamt det är att vara plastmamma) och om att min sambo har en relation till hans mamma som han och jag kanske aldrig kommer att få. Jag är extra känslig för hur mycket min sambo har att göra med sitt ex under perioden och vill helst att de håller sig passiva med kommunikationen men dessvärre har de köpt en båt till bonussonen precis vilket innebär att min sambo pratar och träffar sitt ex mycket just nu. Dessutom är det ju stort fokus på att åka båt och spendera kvällarna med detta istället för att vara med mig när min sambo kommer hem från jobbet. Jag framstår säkert som hur egoistisk som helst när jag skriver det här men det är så jag känner nu under behandlingen. Annars bryr jag mig inte utan tycker istället att det är skönt att min sambo och bonusson gör saker utan mig. Jag har vanligtvis heller inte några problem med exet. Förutom att hon är fantastiskt rörig...   

Jag påbörjade akupunktur förra veckan. Jag ska försöka hinna med 6 besök innan återföring. Hoppas hoppas hoppas att detta fungerar nu!

Jag kan för övrigt rekommendera Klara Zimmergrens bok Längtan bor i mina steg som jag läste förra veckan. Den fick mig att tänka om lite angående adoption. Inte så att vi ställer oss i kö med en gång men kanske att vi gör det om inte det här försöket lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar