tisdag 22 juli 2014

Så satans jobbigt

Dag tio av sprayandet och det är lika illa som sist om inte värre. Jag har huvudvär och är ledsen och paranoid. Dessutom är jag sjukt irriterad och det är nästintill omöjligt att hålla tillbaka känslorna så jag är redan ovän med min bror och att min sambo orkar med mig är ett under. Helvete vad jobbigt detta är rent ut sagt. Jag vet faktiskt inte om jag pallar att göra det särskilt många fler gånger till om det inte tar sig den här gången.Vi har sagt att vi ska köpa tre försök till men jag vete sjutton. Det är inte rimligt att behöva bli deprimerad på kuppen, alltså utöver de känslor man redan brottas med eftersom man inte blir gravid.

Det är semester och jag borde vara hur glad som helst, borde umgås med vänner och dricka vin och grilla men istället är jag inlåst i mitt sovrum och är rädd för att träffa folk.

Jävla skit.

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i det du skriver. Började spraya den 10:e juli.
    Tårarna kommer utan att jag känner mig ledsen. Är orkeslös och känner inte alls för att vara social. Spyr på alla Facebook statusar om semesterfirare och nyfödda bebisar.
    Just nu vill jag bara att det här ska vara över.
    Det är mitt och sambons första iVF försök och jag beundrar er som orkat med flera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch vad jobbigt. För mig känns det, tack och lov, bättre nu. Hoppas ni lyckas på första så du slipper göra fler försök, man klarar ju av det, man måste men det är hur jäkla jobbigt som helst...

      Radera