måndag 17 mars 2014

Borde jag vänta tills jag är mindre ledsen?

Om jag nu får ägglossning och hittar den med stickor om cirka 2 veckor så får jag göra ju FET men jag börjar fundera på om det inte är bäst att vänta tills jag känner mig lite mer stabil?

Jag fick ytterligare negativa besked om min katt under förmiddagen och fick värsta brytet och satt inne på toaletten och kunde inte sluta gråta. Jag fick gå hem efter att jag varit uppe och hälsat på katten och pratat med veterinären. Nu sitter jag här hemma i soffan och även om inget är definitivt ännu vad gäller katten så känns det inte hoppfullt och jag är så himla ledsen, jag kan inte sluta gråta. Kan det verkligen vara bra att testa att bli gravid när man är så här ledsen? Är det dumt att "ödsla" ett försök då? Borde jag vänta tills jag mår bättre? Tills jag fått smälta det misslyckade ivf-försöket lite och tills jag fått bearbeta vad än nu händer med min katt.

Jag förstår att för vissa av er så är det svårt att förstå att man kan bli så ledsen över en katt och jag kände likadant innan jag själv blev med katt. Han är som en familjemedlem och nu när han inte är hos hos mig så saknar jag honom något makalöst. Måtte han bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar