onsdag 12 mars 2014

Ruvardag 12



Jag har sovit dåligt de senaste veckorna. Eller egentligen sedan embryo transfern. Jag vaknar vid 3-4 och sen ligger jag och tänker och känner efter. I morse kändes det som att jag hade mensvärk så då blev jag rädd men hade inte fått någon mens som tur var. Det här är verkligen tortyr. Jag har sällan varit med om något så psykiskt påfrestande. Varje minut tänker jag på om jag är gravid eller inte. Jag tänker på när jag får göra nästa försök om det inte lyckas den här gången, vad händer om det inte fungerar inom min tre betalda försök, hur mycket jag måste spara per månad för att ha råd att betala för kommande försök i så fall, vad jag ska ha för barnvagn, hur jag ska möblera bebisrummet, hur relationen till min bonusson kommer att förändras… Tankarna går i ett. På fredag när jag kommer hem från jobbet är det dags. Då kommer jag få svar, då kommer jag att få börja bearbeta, vad det än är för resultat.

Jag har sedan i förregår eftermiddag haft som stick eller hugg i livmodern som gör rätt ont faktiskt. Hoppas att det betyder något bra. Fast det kan lika gärna vara något dåligt. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar