söndag 2 mars 2014

Migrän migrän migrän

Jag känner mig helt knäckt. Jag har haft migrän varje morgon fem dagar i rad nu och jag har inget hopp om att det någonsin kommer att bli bättre.Jag fattar inte vad det är frågan om? Jag har haft migrän sedan jag var runt 10 och aldrig någonsin har det varit så här, jag har som mest haft migrän två dagar i rad, det här är ju helt sanslöst.  Jag blir rädd när jag får ett anfall även om jag vet att det inte är någon fara men jag får aura/synbortfall/blixtar vilket är extremt obehagligt och som innebär att jag inte ser och därför måste ligga ner och bara vara tills till det går över och övergår till huvudvärk. Huvudvärken brukar tack och lov inte bli så farlig om jag tar medicinen i tid. Jag tar Panocod nu när jag eventuellt är gravid och kanske är det det som gör att det aldrig blir bättre? Imigran ta bort orsaken på ett annat sätt genom att få blodkärlen att dra i hop sig.

Jag förstår att det har med hormonförändringar i kroppen att göra men det var inte så här vid förra IVF-försöket. Jag har i och för sig haft högre doser den här gången, kan vara det. Fan, allt har varit värre den här omgången. Jag tror jag blir knäpp snart.

Jag måste ringa till chefen också och berätta om det här, det ser jag inte framemot. Jag får så jäkla dåligt samvete för att jag inte kan jobba som vanligt.

Har ni någon erfarenhet av migrän och IVF?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar