måndag 17 mars 2014

Eländes elände



Det är inte mycket som går rätt nu. Förra veckan var nog en av de sämsta veckorna i mitt liv. Jag har haft sådana här ”olycksperioder” förr så nu är jag mest rädd att det ska fortsätta ramla olyckor över mig. 

Förutom att det gick åt helvete med andra IVF-försöket så blev min vän som är cancersjuk inlagd på sjukhus förra veckan. Hon hade svimmat av inne i en affär och kräkts och tappat talförmågan. Man hittade tack och lov inget på den röntgen man gjorde på hjärnan men det bådar inte gott.  

Inte nog med det så blev även min katt sjuk i helgen och ligger nu inne på djursjukhus. Jag är livrädd att det ska vara något livshotande men de trodde att det skulle gå att hjälpa honom. Han har feber och man hittade en böld på halsen. Hade det varit cancer så hade han förmodligen inte haft feber så det är ju positivt ändå.  Nu får han dropp och de har lämnat in en odling på innehållet i bölden till ett labb. De ska ringa under förmiddagen och meddela mer om hur han mår, förhoppningsvis så kommer han hem ikväll. Problemet är dock att jag är borta med jobbet tisdag och onsdag och min sambo är borta hela veckan. Vi får lösa det, mamma får hjälpa till men det, som så mycket annat just nu, är inte optimalt. 

Jag behöver verkligen en paus från allt elände nu. Jag behöver få samla lite kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar