måndag 1 juni 2015

18+6

Det är då fasen att helgerna ska gå i en sådan rasande fart! Jag hade ju tänkt att sova i kapp men det blev åt andra hållet istället. Vi tog en roadtrip till Malmö och sen Köpenhamn i helgen vilket var himla mysigt men dessvärre hade vårt hotellrum ingen ljudisolering alls vad det verkade. Jag tror att jag somnade ordentligt vid 6 för att sedan vakna vid 8. Kommande helger ska jag inte göra ett smack har jag bestämt, bara ligga på sofflocket och slappa. Längtar redan!

Igår sorterade jag ut lite saker ur min byrå för att göra om den till bebisens första egna byrå och fyllde nästan två lådor med kläder som jag ärvt och köpt begagnat. Lite nya kläder, leksaker och nappflaskor har jag också fått av vänner som inte kunnat hålla sig när det fått veta att vi är gravida och som också fick plats i byrån. Det känns så jäkla stort! Och vi lade ut en obligatorisk ultraljudsbild på Facebook förra veckan så nu är det verkligen officiellt att vi är med barn. Fick helt galet mycket grattishälsningar.

Det mäktigaste just nu är ändå att jag känner honom buffa runt i magen sedan några dagar tillbaka. Barnmorskan berättade att han ligger med rumpan under min navel och nu när jag vet om det så är det lättare att förstå om det är bebisen eller tarmarna. Igår kväll kände jag till och med en buff utanpå!

Här är magen. Något gasdopad dock. Det är kanske lite bättre nu än i slutet på förra veckan, jag går åtminstone på toa när jag ska men är uppblåst som sjutton. Ingen huvudvärk sedan i fredags heller så veckan börjar bra tröttman till trots.




6 kommentarer:

  1. Så glad att du får uppleva detta! <3 / salt

    SvaraRadera
  2. Åh viken fin mage du har! ��
    Och va underbart det måste vara att få känna honom buffa! ��
    Massa kramar till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Lite dopad just nu som sagt dock.

      Ja, det är det häftigaste! Känns som en drog, vill helst känna honom hela tiden men än så länge är det oftast bara på kvällen.

      Kram tillbaka!

      Radera
  3. Åh! Världens finaste mage! :)

    SvaraRadera