onsdag 10 juni 2015

Upp som en sol, ner som en pannkaka

Min mage mår verkligen inte bra av att vara gravid. Jag går för det mesta runt och känner mig gasig och uppblåst vilket är obehagligt i sig och sen varierar det mellan att vara helt stopp till att vara raka motsatsen. Dessvärre är det mest helt stopp vilket bidrar till ännu mer gaser och uppblåsthet. Igår kväll blev det riktigt illa då jag fick kramper i övre delen av magen som höll i sig mest hela kvällen. Jag googlade mig till att magkatarr är väldigt vanligt i samband med graviditet och naturligtvis så åker jag även på en sådan. Det lugnande ner sig efter några timmar och ett par Novalucol och idag har jag tagit en Losec och mailat min barnmorska. Måtte hon ha något bra att komma med!

Jag börjar också känna av ryggen. Främst nattetid när jag byter sovställning vilket jag gör rätt frekvent nuförtiden. Det känns mest i ena skinkan och i natt också i ländryggen och lite i ljumsken. Däremot så känner jag tack och lov inte av det dagtid.

Det blir mycket att ta med barnmorskan nästa vecka. Lite märkligt tycker jag att det är såpass lång tid mellan besöken.

Jag längtar ihjäl mig efter semestern och att få ta allt i min egen takt (kunna sitta på toaletten i lugn och ro) men det är 6 långa veckor tills dess. Men sen så! Sol, sömn och lata dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar