onsdag 17 juni 2015

Vecka 22

Idag hade jag min första tid hos barnmorskan efter RUL. Vi fyllde i en blankett om vilket BVC vi vill ha och vi tar den som ligger närmast där vi bor. Sedan fick jag ett graviditetsintyg som ska skickas in till Försäkringskassan och så fick jag alla mina kommande tider hos barnmorskan nedskrivna på ett papper så nu ska dessa planeras in i kalendern. Jag behöver inte ta något järn och ska inte heller dricka Blutsaft eftersom det kan göra magen trögare än den redan är. Hon kände min livmoder cirka fem centimeter ovanför naveln. Själv kände jag inget alls men jag litar på barnmorskan :).

Sedan fick jag äntligen höra bebisens hjärta! Fasen vad häftigt! Hjärtljud och buffar, vilken lycka!

En annan stor lycka idag är att jag fick träffat en av mina IVF-vänner på mottagningen där hon gjorde ultraljud i vecka tolv och allt såg finfint ut. Dessutom så gjorde en annan av tjejerna  i vår lilla IVF-grupp sitt första ultraljud idag och såg också ett fint pickande hjärta. Tänk att så många av oss lyckas till slut! Livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar