tisdag 2 juni 2015

Vecka 20

Jösses, vecka 20 idag. Halvvägs! Det känns stort helt klart.

Symptom är ballongmage på grund av gaser. Förstoppningen har jag fått bukt på tack vare Laktulos som jag nu sänkt dosen på från 30 ml till 20 ml. Jag har halsbränna på kvällarna som går över snabbt. Huvudvärk till och från men ingen den här veckan än så länge. Magen växer på men jag märker ingen skillnad på brösten men smörjer in dem samtidigt som jag tar magen på kvällen. Jag varierar mellan att använda mandelolja och Bio-oil. Jag är lite tröttare än vanligt men hade bra järndepåer vid inskrivning så barnmorskan trodde inte att det var järnnivån som spökade men jag har ändå lagt till en hutt Blutsaft om dagen. Fy bubblan vad det smakar! Sköljer ner med lite Katrinplommonjuice.  Jag har ett sår i näsan som kommer och går, för det så tar jag Nozoil som är nässpray på sesamolja och som inte är skadligt vid graviditet.

Inga stora grejer alltså även om vissa dagar när jag inte fått sova ordentligt kan kännas tuffa.

Det mäktigaste är ändå buffarna. Jag längtar efter att få känna hans nästa buff därinne. Har dock redan märkt att om jag inte känner något på för många timmar så börjar jag oroa mig. Livet. 

Idag känner jag mig glad och tacksam över att jag får uppleva det här. Så jäkla coolt!

3 kommentarer: