måndag 8 juni 2015

19+6 - halvvägs!

Idag har jag gått 50% av graviditeten! Det känns skönt men också som att jag varit gravid i evighet redan så att det är halva tiden kvar känns lite jobbigt faktiskt. Men samtidigt så är det väldigt mysigt just nu när jag känner bebisen buffa runt därinne. Att känna honom i magen är fantastiskt! Det är så att jag undrar hur det ska kunna kännas bättre än så här? Och sedan är det skitläskigt att tänka på att det faktiskt kommer att bli en riktig levande bebis av det som känns i magen just nu. Svindlande!

Vi fortsätter att shoppa. Igår blev det en Troll bedside crib som en kompis sålde till oss. Snart får inte allt plats i garaget där det redan nu finns vagn, barnstol och barnsäng  Jag har fått dille på en amningskudde och skötbädd som jag sett med Elsa Beskow-motiv, så himla fint! Så det önskar vi oss av mormor. Det kommer att bli mycket av både Elsa Beskow och Astrid Lindgren hos oss. Jag längtar efter att få läsa Mio min Mio och om Tant Gredelin för min lille son.   

8 kommentarer:

  1. Och jag har gjort 60% idag. Det är verkligen svindlande! Dom som vet säger att den bästa tiden är kvar nu :)
    Mysigt med Astrid och Elsa saker, de kommer vi nog också ha mycket av. Jag är dessutom kär i hokuspokus stolarna men känner att de kanske är lite väl tidigt att köpa en sån..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Mår du bra?

      Hokus pokus-stolar vet jag inte vad det är men ska snarast kolla upp :)

      Radera
    2. Jag mår oförskämt bra! Förutom lite ont i ryggen till och från men jag får akupunktur och har lånat en tens så än så länge fungerar de.
      Går på graviditetspenning from 22/6 pga av risker i arbetsmiljön och de ska bli så skönt! Nu börjar dock kampen med att försöka få tag i rätt personer på fk... det är väl bara att vänja sig antar jag :)

      Radera
    3. Ok vad skönt! Förutom ryggen.

      Jag längtar ihjäl mig efter semester nu men det är 6 veckor kvar så jag får ge mig till tåls. Hoppas att du får en skön tid hemma i lugn och ro!

      Radera
  2. Nu är du snart inne i den bästa graviditetsperioden!! Härligt! :) Och grattis till halvtid, det är stort. Själv har jag avverkat 88,2% och har 33 dagar till bf. Svindlande tanke! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får se. Magen krånglar som sjutton igen, hoppas på massa goda råd från BM nästa vecka.

      88%! Ja, det är stort. :)

      Radera
  3. Woho, så fint att läsa <3

    SvaraRadera