fredag 28 augusti 2015

Graviditetens för- och nackdelar

Det är inget vidare fräscht att vara gravid alla gånger. Bland annat så är det extremt svårt att hålla tillbaka pruttarna nu för tiden men det tryck som kroppen utsätts för. Min sambo hade nog aldrig eller i alla fall väldigt sällan, hört mig släppa väder innan jag blev gravid men nu får han minsann höra en prutt titt som tätt. Hittills har det inte skett på jobbet men det är inte helt osannolikt att det sker. Ibland vaknar jag av att jag pruttar för de låter dessutom väldigt högt, haha, det är inte klokt! Ingen idé alls att försöka mörka...

En annan grej är de härliga flytningarna man ligger inne med. Jag har haft trosskydd sedan start i princip.

Mina leverfläckar har fått ett eget liv och jag har en under ena bröstet som ser ut som en skalbagge. Det känns inte aktuellt att ta bort den nu när jag är gravid och tydligen kan de gå tillbaka när graviditeten är över. Vi hoppas på det för det känns inte heller så charmigt.

Allt det här i kombination med att jag frustar och pustar, är smidig som ett kassaskåp och snarkar och rapar gör inte alltid att jag känner mig så het men på det hela taget måste jag säga att faktiskt aldrig känt mig så fin som jag gjort det senaste. Jag är så stolt över mig själv och min kropp och det är nog första gången i mitt liv som inte min mage varit ett komplex utan något som jag istället stolt visar upp. 

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det härligt hur naturlig man blir. När folk sa till mig att jag hade blivit stor eller "hej tjockis" så tog jag det BARA positivt och som en komplimang över att magen o bebis växte som det skulle. Att allt var bra. Man SKA bli större o speciellt om magen så jag markerade ofta med ett rött skärp ovanför magen.

    De där pruttar o flygningarna var en övervakning för mig med. O för sambon. Extra long o byta flera ggr om dagen. Som vid mens typ. Nu fiser jag helt fritt framför sambon o det tackar min ibs-mage mig för😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, inget är pinsamt längre :)

      Lycka till på operationen!

      Radera