torsdag 27 augusti 2015

Vecka 32

Ni verkar vara en del som läser men väldigt få lämnar kommentarer. Jag är nyfiken på vilka ni är, kämpar ni fortfarande eller är ni gravida äntligen? Lämna gärna en kommentar och berätta lite om er själva.

Idag är det dags för Magplasket igen. Det ska bli supermysigt! Det är regn och rusk här så det passar mig utmärkt att få hänga i en varm pool en stund. Det ska också bli skönt att få röra mig lite, det blir inte mycket av den varan nu, både på grund av att jag är såpass tung nu men också för att jag bor i Göteborg och här regnar det som sjutton.

Igår blev det lite shopping. Jag införskaffade en amningskudde som ni ser på bilden. Jag är helt hooked på Elsa Beskow och har köpt påslakansätt och skötbädd i samma tyg. Sedan blev det en amningspump (en manuell från Aventa), två amningsbhar, ett amningslinne och underlakan som ska passa vår Troll bed side crib. Det kostar på nu...


9 kommentarer:

  1. Hej Kakan!

    Ledsen att jag inte kommenterar så mycket, jag är inte van att göra det! Ska presentera mig som du önskar. :)

    Vi är sekundärt barnlösa, har ett barn på tre år, och har försökt bli gravida igen i två år. Först på egen hand, sedan med hjälp av pergotime och ovitrelle och nu i september kör vi igång med vårt första IVF-försök.

    Jag vill också passa på att tacka dig för att du skriver den här bloggen. Det ger mod, kraft och hopp att läsa om er resa till graviditeten och kommande bebis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Håller tummarna för att ni lyckas på första försöket! Jag tror att det är lika jobbigt att inte bli gravid med sitt andra eller tredje barn som sitt första. Längtan är säkerligen lika stor oavsett. Och ingen ska behöva uppleva smärtan i ofrivillig barnlöshet känner jag.

      Vad roligt att höra att du uppskattar bloggen, då fortsätter jag ett tag till ;)

      Radera
  2. Jag brukar läsa men är osäker på om jag kommenterat nån gång :) Har följt dig ett tag och väntar barn ungefär en vecka efter dig tror jag. Vi väntar vårt andra barn och har gjort en herrans massa ivf:er. Har en blogg men skriver tyvärr rätt sällan nuförtiden. Ha det bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande! Åh, det hade varit skoj om du bloggade lite så kunde vi följas åt.

      Detsamma!

      Radera
  3. Jag har följt din blogg ett tag nu. Jag och min man har en dotter på snart 5 år och vi försöker skaffa ett syskon till henne, har försökt i ca 2 1/2 år nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det, jag läser din också. Hur har det gått? Håller tummarna!

      Radera
  4. Jag går in och läser din blogg lite då och då, men nu när jag fått min lilla Alicia blir det inte att skriva kommentarer lika ofta. Vi blev gravida via ivf med spermadonation, efter ca tre års barnlöshet, fyra inseminationer och två tidigare ivf:er (varav ett var frysförsök). På lördag blir Alicia 8 veckor!! <3

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har försökt kommentera via mobilen ett antal gånger men inte lyckats så jag gör ett försök på datorn nu. :)

    Jag heter Linda och skrev till dig i våras när jag väntade på att få göra test efter vår tredje IVF (andra färska). Nu har vi gjort ett nytt försök (färskt) och även den här gången blev det ett stort fett minus, Var dock gravid en kort, kort stund (kom ut igår :(). Vid vår första IVF fick jag missfall i vecka 8.

    Det ger mig hopp att du och din man lyckats på ert sjätte försök. Annars kan jag själv känna att det känns rätt meningslöst att fortsätta just nu.

    Förändrade du/ni något speciellt i er livsstil inför sista IVF:n eller fortsatte ni som tidigare? Har du några bra tips till en desperat mamma-wannabe? ;)

    Tack för att du delar med dig av tankar och känslor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Ja, det verkar vara strul ibland vilket ju känns trist för det är verkligen roligt med kommentarer!

      Vad tråkigt att det inte gick vägen :(. Jag lider med dig.

      Vad vi gjorde annorlunda sista gången var att jag under en period åt DHEA, tror att det sammanlagt blev en månad med 25 mg. Jag mådde inte alls bra av det och slutade och vet inte om det hade någon betydelse att jag tog det, vanligtvis rekommenderas minst 4 månaders användande. Att ta till DHEA var en desperat åtgärd eftersom jag inte har några problem med mina ägg vad jag vet.

      Jag slutade att dricka kaffe helt och hållet.

      Jag gick på akupunktur vilket jag gjort de två gånger jag lyckats bli gravid. Och jag tror verkligen på att det hjälpte.

      Vi testade Elonva och Menopur istället för Gonal-f och fick fler ägg som hade jämnare mognadsgrad och kunde således välja ut toppenägg.

      Jag drack ingen eller i alla fall väldigt lite alkohol från och med sprutstart.

      Något som var lite annorlunda men som är svårt att påverka är att jag kände mig lugnare och mådde bättre mentalt än många av de tidigare försöken.

      Håller tummar och tår för att det går vägen för er. Jag brukade försöka tänka att ett misslyckat försök var ett försök närmre det som kommer att fungera.

      Stor kram

      Radera