torsdag 20 augusti 2015

Vecka 31

Idag hade jag ett besök hos barnmorskan. Det var drygt fyra veckor sedan jag var där och nu ska besöken komma lite oftare vilket känns skönt. Allt såg bra ut! Livmodern var 30 cm, hjärtljuden på knodden låg på 150 och han låg just nu med huvudet ner mot min högra ljumske. Barnmorskan kände en liten hand till vänster om min navel sa hon. Jag känner själv inte alls hur han ligger så det var lite kul att få reda på. När hon mätte livmodern så tryckte hon på blygdbenet och det gjorde lite ont vilket är naturligt eftersom fogarna nu håller på att lossa. Mitt järnvärde hade gått upp utan järntabletter! Halleluja! Tack för leverpastej, blodpudding, Blutsaft och spenat! Ligger nu på 111. Och jag har faktiskt lyckats med bedriften att gå på toaletten två dagar i rad och har sluppit känna att jag snart klämmer fram en stackars hemorrojd!

Jag tog upp att jag vid två tillfällen vaknat av att jag haft hjärtklappning och varit väldigt orolig och att hjärnan inte riktigt varit med på banan. Hon sa att man fram till vecka 32 reagerar på den ökade blodmängden i kroppen men att det efter vecka 32 brukar stabilisera sig så jag hoppas på det. Jag blev faktiskt riktigt rädd när det hände första gången. Hoppas att det inte händer igen.

Jag är tillbaka på jobbet och än så länge går det rätt bra men det är tungt för ryggen på eftermiddagen för att inte tala om hur jobbigt det är när jag ska ta bussen hem i värmen. trångt och knappt någon luft alls. Jag hade faktiskt inte haft något emot lite svalare väder nu. Frågan är ju dock då vad man ska ha på sig då. Jag har trivts väldigt bra i mina sommarklänningar där inget stramar emot magen.

Ikväll ska jag på vattenträning för första gången. Hoppas att jag tycker att det är festligare än yogan... Jag har även bokat in mig på förlossningsberedande kurser och profylax så det blir fullt upp här framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar