tisdag 11 augusti 2015

Vecka 30

Sista veckan på semestern nu och jobbångesten börjar krypa på. Jag försöker tänka att det bara är 6,5 veckor till mammaledigheten men jag är väldigt trött så vet faktiskt inte hur jag ska klara av hela dagar utan min eftermiddagslur men allt går ju så det är bara att köra på.

Det är 76 dagar kvar till beräknad förlossning och det känns skitläskigt. 76 dagar är ingenting!

Jag kommer att ha en helt egen vecka nu när min sambo och bonusson åker till Spanien, det ska bli skönt om än lite ensamt. Semestern har inte blivit som vi tänkt då min katt blivit sjuk och det har tagit mycket tid och energi och det har inte blivit särskilt mycket egentid för bara min sambo och mig vilket känns ledsamt. Vår sista semester utan barn blev ingen semester utan barn eftersom bonussonens mamma åkte på utlandssemester så vi fick ha honom hos oss med allt vad det innebär. Jag ska inte sticka under stol med att jag är besviken och tårarna har runnit en del de här veckorna, både på grund av den uteblivna barnfria semestern men också på grund av katten. Och gravidhormoner förmodligen. Vi fick avboka vår trip till Ystad Saltsjöbad men fick en (om än något stressig då katten var på djursjukhus) natt i vackra Mölle.

Jag mår fortfarande bra i graviditeten. Inga större plågor sedan jag slutade med järntabletterna. Så himla skönt.

Vi gjorde en gravidfotografering igår, nere vid havet. Det kändes kul men samtidigt lite nervöst och pinsamt. Jag slog på stort ändå med fyra klädbyten varav ett var i bara underkläderna, haha.  Jag får se bilderna om ungefär två veckor. Min sambo lekte fotograf i veckan så här får ni få kika på den här bilden som min sambo tog av mig i Mölle. Kanske hade räckt med hans bilder, några blev riktigt fina!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar