fredag 21 augusti 2015

Oönskade gäster

Vi ska ha gäster den här helgen som ska bo över från fredag till söndag och jag känner inte alls att jag är upplagd för det. Jag vill vara ensam hemma med min sambo, ta saker i min takt och bara ta det lugnt. Jag är i vanliga fall inte heller särskilt sugen på att ha folk boende hos oss men nu när jag är gravid så känns det ännu jobbigare. Bara det att gå och kissa på natten och oroa sig för att stöta på eller väcka någon känns jobbigt, att sen också behöva anpassa mig efter andras behov och fixa mat och diska och plocka undan efter andra gör mig faktiskt riktigt irriterad när jag tänker på det. Jag är höggravid, har haft den värsta semestern någonsin eftersom katten varit sjuk, jag har inte fått någon som helst egentid med min sambo på grund av att bonusen varit hos oss och för att vi inte kunnat lämna katten och jag började jobba i onsdags, jag behöver lugn och ro! Inte passa upp på andra. Jag vill gärna lufta sådant här med min sambo men han verkar ha tröttnat på att jag jämt är trött och det är inte lätt för honom att förstå hur det känns vilket istället leder till att han också blir frustrerad. Det är dessutom hans vänner som kommer och ska bo hos oss (för andra gången den här sommaren) och han tycker bara att det är roligt till skillnad från mig. Vi är alltså inte direkt på samma bana nu. 

Men men, nu är det som det är och jag behöver verkligen ändra mitt tänk från att vara så här negativt men det är så svårt. Jag går i KBT nu men det verkar inte hjälpa, jag tänker lika negativt ändå. Hur hade ni gjort? Jag vill så gärna vara en sådan där lätt person som aldrig behöver egentid utan älskar andras sällskap hela tiden och inte stör mig på så jäkla mycket saker som jag faktiskt gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar