fredag 21 augusti 2015

Magplasket

On a happier note så var vattenträningen via Magplasket en riktig höjdare! Barnmorskan som höll i träningen var i käckaste laget men av någon trevlig anledning så tyckte jag att det var festligt snarare än störigt.

Vi hade först trettio minuter lätt vattenträning där det i början kändes lite olustigt i magen men det gick över. Sen var det roligt och kändes inte alls jobbigt. Vi avslutade med trettio minuter avslappning och babymeditation som var superskönt.

De flesta av oss skulle föda ungefär samtidigt och det var kul att smygkika lite på hur de andras kroppar såg ut i jämförelse med min.

Jag märker att jag har svårt att fokusera på något annat än förlossningen nu. Det börjar att bli nervöst. Jag bokade just en visning på Varbergs förlossningsavdelning och har också bokat förlossningsförberedande kurser och profylax. Spännande!

4 kommentarer:

  1. Vilka kurser har du bokat? :)

    SvaraRadera
  2. Jag kanske skulle specificera, har du bokat via magplasket eller barnmorskegruppen?

    Älskar din blogg och får en massa inspiration.

    //Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bokade via Magplasket, både vattenträning och profylax. På vattenträningen är jag i Åby och har jag en BM som heter Emelie och som är bra och väldigt käck.

      Tack! Vad roligt!

      Jag antar att du också är gravid? Hur långt gången är du?

      Radera
  3. Vad skönt att höra! Jag har också bokat in mig på både vattengympan och profylaxen hos dem. Men det är lite tid kvar innan det är dax för mig! ;)

    SvaraRadera