onsdag 29 oktober 2014

Akupunktur

Idag är det dags för första akupunkturbesöket inför IVF-försök nummer 5. På ett sätt så ser jag framemot det för det innebär att vi är ett steg närmare att kanske bli gravida och dessutom ska jag be akupunktören sätta lite nålar för min IBS-mage som är helt bananas för tillfället. Jag ser på riktigt ut som om jag har en ballong under tröjan. På ett annat sätt ser jag inte framemot det för det kostar skjortan och det gör ont. Men det får det vara värt.

Jag börjar bli nervös nu. Jag är otroligt rädd för att det inte ska fungera och för hur jag ska reagera om jag får mens, jag har hittills alltid fått mens innan testdatum. Jag funderar på vart jag är någonstans när det händer. Hur jag ska kunna smita undan. Hur jag ska kunna hantera det. Sorgen. 

3 kommentarer:

  1. Funderat på akupunktur, men tycker det är lite läskigt? Hittat någon du litat på? Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad är det du tycker är läskigt? Jag går på AM-kliniken och kvinnan som har kliniken, Jun, är jättemysig. Jag tror dock att hon glömde av mig igår för jag blev liggande på rygg i cirka en timme med nålar och så länge brukar jag aldrig ligga. och förrra gången, när jag testade akupunktur för första gången så fungerade det ju så jag rekommenderar det verkligen!

      Radera
    2. Ja det är klart! Är lite nålrädd dock så är nog det! Pia

      Radera