fredag 10 oktober 2014

DHEA och Trombyl

Min kompis har en kollega som gjort IVF och som lyckades på fjärde försöket. det är lite oklart vad problemet har varit förutom att hon hade ett AMH-värde på 0,6. Inför fjärde försöket så använde hon DHEA, Trombyl, D-vitamin och zink.  Hon ska ha fått ett ökat AMH-värde till 2,5 av DHEA, kan det verkligen vara möjligt? Hon hade en del tabletter över av allt det här som jag nu har fått. D-vitamin och zink känns helt okej att ta, kanske till och med Trombyl, däremot så känner jag mig skeptisk till DHEA. Vågar man verkligen ta det? Någon här som testat? Och någon här som vet hur mycket man ska ta av DHEA och Trombyl och när, om jag skulle våga mig på att testa?

Å andra sidan så blev jag ju faktiskt gravid sist och det som jag gjorde annorlunda den gången var att gå på akupunktur så kanske ska jag bara ta det lugnt och göra på samma sätt igen?

1 kommentar:

  1. Jag skickat en kommentar även om det är ett gammalt inlägg eftersom du kommer upp i searches. Studier visar att man skall äta 75 mg DHEA i 3 månader innan man börjar med IVF. När man plussar skall man sluta. Det finns många vitaminer/ amino syror som förbättrar och ökar äggkvalite. Dosen ovan är även den min ivf- läkare rekommenderat . Mvh, ivflifestyle.co.uk .

    SvaraRadera