torsdag 30 oktober 2014

Lång akupunktursbehandling

Jag påbörjade som sagt min akupunkturrunda igår och hade räknat med en 45-minutersbehandling och att jag skulle hinna tillbaka en sväng till jobbet. Det kunde jag dock fetglömma för jag blev kvar hos Jun i en och en halv timme! Jag tror faktiskt att hon glömde av mig. Jag låg cirka 20 minuter med nålar i ryggen och sen när jag vänt på steken så fick jag ligga i nästan en timme utan att hon meddelat att det skulle bli en sådan lång runda. Det har aldrig hänt förr utan vanligtvis så blir det 20-30 minuter. Hon måste ha glömt bort mig. Jag kunde dock inte med att fråga henne om det men nästa gång kommer jag att fråga innan hur länge det är tänkt att jag ska bli liggande. En timme på en stel bänk utan att kunna röra sig (det gör ont när man har nålar som sitter i musklerna) känns väääldigt länge kan jag meddela. Ja ja, hoppas att det blir extra bra påverkan på min livmoderslemhinna nu då :) 

Fick för övrigt ett positivt utslag på mitt ägglossningstest i morse. Detta innebär att jag mest troligt kommer få ta sprutor när jag är i New York. Jag har räknat ut att om jag tar dem klockan 21 här hemma så ska jag ta dem klockan 15 i New York. Glad gubbe på ÄL-stickan innebär också att det blir åka av i dagarna. jag kan ju inte låta en chans gå förbi...  

4 kommentarer:

  1. Förlåt men jag skrattade till när jag läste om akupunkturen. Låter lite komiskt. Är det musik på eller helt tyst? Ligger du och tittar upp i taket typ? Ja kanske bäst att fråga om tidsåtgång vid nästa tillfälle ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt jäkla tyst. Fast jag brukar ha headsetet i och lyssna på någon podcast men just när jag vänt mig på rygg den här gången så tänkte jag att jag skulle strunta i det. Big mistake.

      Radera
  2. Haha, jag förstår precis vad du menar! Jag har varit med om samma sak. Det var också när jag fick nålar både fram och bak och jag är helt övertygad om att hon glömde bort mig. Men jag brukar somna så det störde mig inte så mycket, det var mest att klockan var väldigt mycket när jag kom ut ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag ska dit idag igen och jag tänker faktiskt fråga hur länge det är tänkt att jag ska ligga. Som tur är så är det efter arbetstid den här gången så jag slipper stressa tillbaka till jobbet iaf. Och jag tänker lyssna på podcast :)

      Radera