onsdag 1 oktober 2014

New York baby!

Förutom att jag får mejl från Babycenter i tid och otid så känns det lite bättre idag. Framförallt för att mitt besök hos Nordic IVF Center närmar sig med stormsteg men också för att jag räknar med en såpass bra vinst på försäljningen av min lägenhet att jag faktiskt har köpt en resa till New York som jag ska ge mig sambo i födelsedagspresent. Vi åker den 8:e november :)

Jag hittade billiga flygbiljetter i lördags och kunde inte låta bli av boka så nu är jag mitt uppe i att boka restauranger och har också köpt biljetter till en hockeymatch mellan Rangers och Penguins. Skitdyrt men jag går all in. Det är vi värda. Det är hemskt svårt att hålla på det här tills min sambo fyller år. Jag vill ju dela allt med honom nu och drömma mig bort tillsammans med honom men det får vänta till hans födelsedag. Det ska bli underbart att strosa runt i ett julpyntad New York tillsammans med min älskling.

Jag börjar, som ett brev på posten, oroa mig över att resan ska sammanfalla med ett IVF-försök och försöker verkligen att släppa det. Om det skulle vara så så är det värsta som kan hända att jag får vänta en extra månad. Ingen fara skedd. Så, släpp det!

Vad gäller min vän så har jag kunnat släppa det lite också. Det som är jobbigt fortfarande är att hon fyller år på fredag och jag måste gratulera henne så att detta inte tar för stora proportioner. Jag har ingen lust men vill inte heller att detta blir för stort. Jag har kommit fram till att jag kommer hålla mig undan från henne i fortsättningen. Jag mår inte bra av vår vänskap och har, när jag tänker efter, inte gjort det på flera år.  Vi har varit vänner sedan vi gick i mellanstadiet så det känns tufft att inse men så är det. Jag behöver folk som styrker och förstår mig, inte som trycker ner mig nää jag mår som sämst. 

4 kommentarer:

  1. Åh, herregud vad roligt!!!
    Och jag tycker du gör helt rätt som tänker att " det är bara att vänta en månad" med IVF:n i så fall. Vi planerade att åka på en weekend till Amsterdam hela våren men vågade inte för att "det kan ju sammanfalla med IVF:n". Istället hände ingenting, varken IVF eller resa och i det läget hade nog en resa gjort mer för oss båda än en IVF.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Nu nojjar jag dock över om jag kommer att få sålt lägenheten så att vi kan åka i november eller om vi måste vänta. Alltid är det nåt att oroa sig över!

      Radera
  2. Härligt, det finns inget bättre än att få komma bort ett tag – på en annan resa. Karusellen är det ju bara att hoppa på igen med nya krafter! Kramen

    SvaraRadera