måndag 20 oktober 2014

Slappna av

Som jag har stressat upp mig för att jag kanske får min mens när vi är i New York! Tänk om det blir strul med att ta med sprutorna? Vilken tid ska jag ta dem? Ska jag anpassa mig efter Sverige eller USA? Varför ska man egentligen ta sprutan på kvällen? Tänk om jag får mens precis när vi kommit dit och missar ultraljudstiden, vad gör jag då? Ska jag strunta i försöket då? Gah! Till slut så bestämde jag mig för att ta det som det kommer. Jag får fixa ett intyg så jag kan ha med mig sprutor och om det nu skulle vara så att jag får mens typ samma dag som jag kommer dit så får jag ringa kliniken och se vad de säger. Kanske kan jag börja med sprutorna dag 3 och på så sätt hinna med ultraljud så jag slipper hoppa över ett försök. Meningen med resan till New York var ju att få släppa det här för en stund men det går verkligen inte. Är man fast i IVF-karusellen finns det aldrig någon möjlighet att helt och hållet släppa det. Man är alltid orolig, spänd, nervös eller ledsen över något i samband med IVF. Och så finns det alltid någon jävel som säger att man ska slappna av. Senast i fredags var det en tjej som gav mig exempel efter exempel på folk hon kände som minsann blivit gravida bara de hade slappnat. Dra åt helvete.

7 kommentarer:

  1. New york! Grymt! Blir roligt oavsett du kan koppla bort karusellen helt eller inte! Ha en toppen resa :-) kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har du sant i, att det blir skoj oavsett :). Hur går det för dig?

      Kram

      Radera
    2. Hej kakan, nja går sådär... Vi var tvinga att hoppa över ett frysförsök då det skulle inträffa på en helg. Trodde inte det skulle påverka mig men joho kändes som världens undergång. Tror d var all spänning från missfallen som släppte, men nästa cykel så kör vi igen. Trevlig resa! Pia

      Radera
    3. Vart var det du gick? Har inte kliniken öppet på helgen för att göra återföring? Fy fasen vad frustrerande! Förstår att det var tufft för dig.

      Nu är det vår tur, på riktigt!

      Tack :)

      Radera
    4. Stockholm Karolinska, nej tyvärr så det är andra ggn det blir inställt :-/ dom sa nu att om d drar åt att bli inställt igen ska vi ta ÄL spruta för att takma

      Radera
  2. Hoppas att det inte sammanfaller. Jag har ju gjort korta metoden två gånger. Båda gångerna började jag med sprutorna på kvällen dag 2 och första ultraljudet blev på dag 6. Om ni bara ska vara i NY i en vecka så kanske det ordnar sig även om du skulle få mens de första dagarna? Jag funderade själv på det där med tidsskillnaden. Började äta tabletter för FET nu när vi var i USA men det är ju inte så noga med tiderna för tabletter men tänkte på hur jag skulle hanterat att ta sprutorna på samma tid varje dag speciellt när man åker hem och plötsligt drabbas av tidsskillnaden. Någon annan borde varit med om liknande. Googla?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det löser sig. man ska anpassa sig efter svenska tider säger dem och det borde bara vara en dag eller två som jag isf har mens i USA.

      Det brukar ju ordna sig sånt här. Jag får försöka slappna av men nojjar helt klart över vad de kommer att säga i säkerhetskontrollen.

      Radera