måndag 13 oktober 2014

Stressen!


Nu blev det så där stressigt igen. Det kom nämligen lite rosa igår och om det nu är så att mensen redan är på väg så hade jag hunnit ett försök innan resan till New York och det hade ju varit toppen! Då är dock problemet det att jag inte hunnit hämta ut medicinen ännu vilket i och för sig löste sig för att min sambo gör det idag men jag har inget intyg på att få flyga med sprutorna och ska på jobbresa tisdag till torsdag. Jag har ringt Nordic säkert fem gånger och kommit till telefonsvararen varje gång och inget har ringt upp mig fastän jag lämnade meddelande i morse klockan 9. Jag vet inte jag men hittills känns det inte särskilt positivt med Nordic dessvärre.  Ska inte en av de positiva sakerna med en privatklinik vara att de är mer lättillgängliga? Hittills är de svårare att få tag i än Sahlgrenska och jag har fått vänta längre på att ta prover hos dem.

Känns nästan som att om de inte hör av sig så jag hinner få ett intyg idag och jag blir tvungen att skjuta på allt till nästa mens så väljer jag Carlanderska istället. Det är ju inte klokt att de inte hör av sig fastän de har telefontid hela dagen och jag har lämnat ett meddelande om vad det gäller.

4 kommentarer:

  1. Vad trist att de beter sig så oproffsigt! De vet ju mycket väl hur utsatt man är som IVF-patient. Jag hade som sagt bara positivt att säga om Nordic, och jag hoppas verkligen att de hör av sig till dig så det löser sig med intyg och resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hörde av sig. Det blev dock stressigt att de inte hörde av sig mer än cirka en timme innan de stängde, tur att jobbet ligger nära så jag kunde hämta intyget. Hoppas att det blir bättre nu och att jag ändrar inställning till dem. Man vill ju som sagt känns sig trygg.

      Radera
  2. Prata med apoteket, dom kan skriva ett intyg åt dig :)

    SvaraRadera