onsdag 29 oktober 2014

DHEA - vågar jag testa?

Jag hade tänkt att köra på DHEA ett tag här nu och se om det förbättrar våra chanser. Egentligen är det främst för kvinnor med dåligt AMH-värde, mina är bra. Jag åt dock lunch med en kvinna förra veckan som förbättrar tina AMH-värden från 0,6 till 2,0 efter att ha tagit DHEA i 6 månader och jag blev nyfiken på om det kan förbättra mognaden på mina ägg då jag haft problem med det. Dessutom tänkte jag att min sambo kunde få testa han också och kanske förbättra sin spermakvalitet. Men så läser jag om alla biverkningar och fegar ur. Har ni någon åskikt om DHEA?


http://www.centerforhumanreprod.com/dhea.html

http://haveababy.com/fertility-information/ivf-authority/dhea-and-ivf-harmful-in-certain-cases


2 kommentarer:

  1. Följer detta med spänning. Som ofrivilligt barnlös med lågt Amh värde och rekommenderad ÄD är jag beredd att testa det mesta i väntan på nästa steg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, jag vet som sagt inte om jag vågar testa. Jag har köpt tre försök nu så kanske om det inte lyckas på de två första. Men varför testar inte du?

      Radera