fredag 18 september 2015

Att föda utan rädsla

Jag har jobbat hemifrån sedan i onsdags efter att vi var på sjukhuset. Det gör fortfarande ont i magen när jag reser mig upp och det drar i ljumskarna när jag går. Förmodligen är det ju foglossning eftersom det känns bättre efter vila så han blir förhoppningsvis kvar i magen ett tag till. Och lägger sig till rätta. Jag känner mig inte orolig ännu för att han låg i säte, men är inte så sugen på vändningsförsök. Och snitt hade jag inte tänkt mig heller, jag försöker ju förbereda mig för fullt på en vaginal födsel. Vi får se. Jag får ta det som det kommer.

Just nu läser jag Att föda utan rädsla av Susanna Heli. Jag har kommit halvvägs och det känns som att jag får en del bra tankar och idéer att ta med mig. Ibland känner jag att jag tar i lite, det är trots allt inte så många timmar av mitt liv som går åt till en förlossning och jag kommer ju klara av det oavsett men samtidigt vill jag gärna göra det till en så bra upplevelse som möjligt. Och jag går all in på den här graviditeten som ni märker så varför inte göra det även med förlossningen?

2 kommentarer:

  1. Jag läste flera böcker inför min förlossning och Susanna Helis var den som hjälpte mig absolut mest! Lycka till!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Jag är snart klar och ska bara se till att min sambo läser sista biten också så att han är med på banan. Jag sitter här nu och inbillar mig att det värker i ryggen och att det kanske är på gång vilket det förmodligen inte alls är men jag känner mig i alla fall lite mer beredd :)

      Radera