fredag 4 september 2015

Vecka 33 och kattkiss

Veckorna går fortfarande fort. Fram till RUL kändes de evighetslånga men nu går det så snabbt att jag blir orolig för hur jag ska hinna känna mig förberedd på en förlossning. Och på att bli mamma! Enligt min app är det 52 dagar kvar till beräknad förlossning och det är ju inte klokt. Hjälp! Jag försöker tänka att det kommer bli jobbigt så att jag är beredd på det men det är omöjligt att förstå hur det kommer att kännas. Jag hoppas att jag kan vara såpass avslappnad så att jag kan njuta av min bebis.

Inga konstigheter upptäcktes när jag var hos läkaren och barnmorskan i onsdags. Ingen förlossning på gång utan allt såg väldigt bra ut så jag får vänja mig vid att det känns mycket nu även om det stundtals är obehagligt. Läkaren kikade med vaginalt ultraljud och jag fick se något i princip osynligt som visade sig vara urinblåsan, läkaren uttryckte att det vi ser där i ett i princip obefintligt utrymme är urinblåsan. Inte undra på att man är kissnödig hela tiden!

Något som oroar mig hemma just nu är inte graviditeten utan att katten, som ju var väldigt sjuk i somras och som fick en penisamputation, har börjat kissa utanför lådan. Han går in i lådan men inte tillräckligt för att kisset hamnar dessvärre alltsomoftast utanför. Dels beroende på att han kissar som en tjej nu men kanske också på grund av att visa ett missnöje? Dessutom så trampar han i det och sprider kiss och kattsand i hela huset vilket är extremt jobbigt för mig som har ett sådant stort behov av att allt ska vara rent. Vi började med att köpa en robotdammsugare men den löser inte problemet med urinen utanför lådan utan bara sanden. Vi testade med att byta till en låda med pellets för att han inte ska kunna dra med sig det runt på samma sätt men då visade det sig att han kissade ännu mer utanför så nu står jag handfallen. Vad ska jag göra? Jag tar tacksamt emot tips om ni har några.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att veckorna går fortare längre fram! Jag är inne i perioden när det känns som om allt går i slow motion. Det känns som jag harvar på i samma vecka i månader i streck!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kommer ihåg hur jäkla segt det var i början, urk. Men nu går det snabbt minsann! Så det kan du se framemot.

      Kram

      Radera