måndag 21 september 2015

Måndag och jobb

Idag är jag på jobbet fastän jag har ungefär lika ont som förra veckan. Det gör främst ont när jag reser mig upp och när jag går. Ondast gör det precis när jag ställt mig upp sedan släpper det lite. Nu känner jag också att det värker i ljumskarna och ryggen, antagligen för att jag sitter ner och inte ligger som jag gjort mest de senaste dagarna. Nu är det bara sex och en halv arbetsdag kvar så jag vill gärna vara här och hänga lite med mina arbetskamrater och på onsdag är jag ledig så då kan jag pusta ut mitt i veckan också, det blir bra. Vi planerar i och för sig en runda på Ullared på onsdag men vi får se om jag orkar det. Jag saknar lite grejer till bebisen som jag skulle vilja skaffa, som täcke och kudde till barnvagnen och amningsinlägg till mig. Och så det vanliga, schampo, balsam, fryspåsar...

Igår tvättade jag klart alla kläder i storlek 50-56 och vek ned dem i bebisbyrån. Några hamnade i förlossningsväskan. Det känns helt overkligt att bestämma vilka kläder min lille son ska ha på sig sina första dagar i livet. Min son. Ogreppbart och alldeles underbart.

Mitt måndagsexemplar till katt är dålig igen. Den här gången är det magen som krånglar och det hamnar spyor lite varstans. Jag hittade en på soffan. Det var bara till att ta av klädseln och tvätta den och strax efter det så spydde han i den renbäddade sängen. Dessutom har spytt några gånger på golvet eller mattan. Kanske bra förberedelse inför bebisspyor som jag förmodar också kommer att hamna lite varstans? I alla fall så tror jag att hans dåliga mage beror på att han inte mår bra på den njurmat vi köpte till honom och som han nu börjat få mer av så nu får han pyttesmå portioner skonkost, torsk och ris, och så får vi helt enkelt byta tillbaka till den gamla maten sen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar