lördag 25 januari 2014

Hos psykologen - liv i limbo

Jag hade tid hos psykologen på Repro igår och det kändes bra att få prata av mig. Hon hade en del bra saker att säga som jag tar med mig. Bland annat så sa hon att de känslor man har efter ett misslyckat IVF-försök kan jämföras med de känslor man får efter ett missfall. Att man ju ha samma förhoppningar i början på en graviditet som när man gör ett IVF-försök och att om man dessutom har kämpat för att bli gravid och sedan misslyckas vid IVF:en så blir det extra jobbiga känslor som man ska försöka hantera. Man ska samtidigt försöka leva ett normalt liv men allt som oftast så sätter man livet på vänt. Man kan inte boka resor eller byta jobb till exempel. Man kan inte leva sitt liv som vill.Så känns det för mig. Mitt liv är i limbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar